Šeit jūs atradīsiet lieliskas dāvanu idejas un ierosinājumus, kā padarīt savus svēkus par patiesi neaizmirstamu notikumu!

Kā kļūt par labu vadītāju?

Kā kļūt par labu vadītāju?

16. oktobris starptautiski pazīstams kā Bosa diena, kad gan lielos, gan mazos uzņēmumos tiek sveikti to vadītāji. Katram no mums ir bijuši gan labi vadītāji, gan slikti vadītāji un ir tādi, ar kuriem uzturam attiecības vēl joprojām, bet ir arī tādi, kurus satiekot gribas pāriet ielas pretējā pusē. Kas tad īsti nosaka to, ka vadītājs ir labs? Lai cik ļoti arī neliktos, ka būt par priekšnieku ir viegls darbs, šī tipa amatiem līdzi nāk liela atbildība. Bet kā tad kļūt par labu vadītāju un kas ir tie pāris vienkāršie zelta likumi, kas jāievēro?

1. Nekad neaizmirsti pateikt paldies!

1_boss

Tas neattiecas tikai uz augsta vai vidēja līmeņa vadītājiem, bet, protams, visiem, tomēr vadītājiem tas jāievēro īpaši stingri. Darbinieki ne vienmēr atceras to, kad viņiem pasaka paldies, bet noteikti atcerēsies tās reizes, kad to aizmirsīsi. Tādēļ vai tas ir lieliski izstrādāts projekts vai vienkārši pasniegta kafija, neaizmirsti ar smaidu pateikt „Paldies!”.

2. Deleģē un uzticies!

2_boss

Tas, ja darīsi visu pats un neļausi iesaistīties saviem darbiniekiem, tev par labu nerunā. Protams, ir labi būt pārliecinātam, ka esi savas jomas speciālists un savus darbus pārzini vislabāk, tomēr bieži vien vislabāk ir dot iespēju saviem darbiniekiem. Viņi ne tikai augs profesionāli, bet arī novērtēs to, ka uzticies viņiem. Lai arī rezultāts ne vienmēr būs tāds kā tevis iecerētais, darbinieks būs guvis papildus pārliecību un spēs mācīties no kļūdām. Ar laiku, varēsi ar aizvērtām acīm uzticēt jebkuru uzdevumu un ar mierīgu sirdi turpināt iesākto, zinot, ka viss tiks izpildīts lieliski.

3. Risini problēmas ātri un tieši.

3_boss

Ja ir kaut kas, kas tevi uztrauc – cilvēks bieži kavē darbu, risina privātas lietas darba laikā, neievēro termiņus vai kādus iekšējos normatīvus – risini problēmu uzreiz un nekavējoties, vēršoties pie cilvēka pa tiešo. Neļauj uzzināt par savu neapmierinātību ar darbinieku no kāda cita, bet adresē savus jautājumus un pretenzijas nekavējoties, konkrētajai personai. Izrunājieties divatā, vienojieties par kļūdām, par to, kas labojams un kas būtu ievērojams. Klačošanās apkārt par to kā kāds ir tāds vai šitāds, var atspēlēties visnegaidītākajos mirkļos.

4. Esi uzmanīgs klausītājs.

Diverse business group meeting

Ja darbiniekam kaut kas ir uz sirds, uzklausi viņu un aicini viņu dalīties. Vai tās ir darba vai privātās problēmas, kas var ietekmēt darba efektivitāti, vai tehniskas problēmas, zināšanu trūkums vai kritisks darba apjoms, mudini darbiniekus informēt tevi un pie jebkuriem sarežģījumiem vērsties pie tevis, ja paši nespēj rast risinājumu. Ja spēsi uzklausīt darbiniekus un atrisināt sasāpējušos jautājumus, noteikt iegūsi darbinieku uzticību un lojalitāti.

5. Rādi priekšzīmi!

5_boss

Ja vēlies, lai tavi darbinieki nekavē darbu, laikā izpilda uzdotos darbus, ir pozitīvi un smaidīgi – rādi priekšzīmi. Ja prasīsi pildīt tādus pienākumus un priekšrakstus, kurus pats neievēro, tad tev nebūs nekādu tiesību sagaidīt to izpildi no saviem darbiniekiem. Ja darbiniekam ir sirdsapziņa un viņš pēc savas būtības ir godīgs, viņam nekad neienāks prātā iet pret vispārpieņemtajiem noteikumiem – gan rakstītajiem, gan nerakstītajiem. Savukārt, ja vadītājs pats pārkāpj sevis uzstādītos noteikumus, tad arī darbinieki nav motivēti tos ievērot.

Facebook komentārilv

Got kaut ko teikt? Aiziet!

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *